Heilig Boontje
Heilig Boontje
Goede doelen begeleiden met Nicoll Peracha
0:00
-47:05

Goede doelen begeleiden met Nicoll Peracha

Nicoll Peracha wil een duurzamere wereld. Met The Mission Motor hoopt ze haar bijdrage hieraan te vermenigvuldigen, door andere non-profits te helpen hun impact te vergroten.

Met 25 jaar ervaring in de goededoelensector heeft Nicoll Peracha de kennis in huis om zelf een goed doel op te richten. Maar Nicoll is die ervaring gaan inzetten om andere goede doelen te begeleiden en ondersteunen:

Ik realiseer me heel goed dat je je tijd en je geld maar één keer kunt besteden, dus dat het heel belangrijk is om te zorgen dat je daar ook echt wat mee bereikt.

En ik heb erover nagedacht om zelf een organisatie te starten, alleen denk ik - door het gebrek aan ondersteuning en de behoefte daaraan die we wel gezien hebben - dat (...) de impact die ik kan maken vele malen groter is door anderen te helpen dan door het zelf te doen.

Om dit in de praktijk te brengen hebben Nicoll en haar team The Mission Motor opgericht. The Mission Motor is een stichting die non-profit organisaties op een snelle en duurzame manier helpt hun impact te vergroten. 

Als je mijn nieuwsbrief de laatste tijd hebt gelezen weet je dat ik veel bezig ben met het onderwerp expertise in de filantropie. Ik denk bijvoorbeeld dat we meer organisaties nodig hebben die goede doelen evalueren, zodat we expertise creëren over wat werkt en wat niet werkt. Of organisaties die goede doelen aanbevelen, zodat we die expertise inzichtelijk kunnen maken voor donateurs. 

Juist omdat filantropie zo nauw betrokken is bij degenen die echt hulp nodig hebben, denk ik dat we vaak veel te terughoudend zijn met investeren in het verbeteren van de sector zelf.

Dat is waar ik het met Nicoll over heb: hoe kun je goede doelen helpen hun missie te bereiken?

Veel plezier met de aflevering! En neem ook een kijkje bij The Mission Motor als je nieuwsgierig bent geworden. Op hun website kun je meer informatie vinden.

Schrijf je hier in voor updates van Heilig Boontje!

0 Comments
Heilig Boontje
Heilig Boontje
Heilig Boontje is een nieuwsbrief over de belangrijkste ideeën in de filantropie. In de podcastafleveringen ga ik (Brendan Hadden) in gesprek met de experts die aan deze ideeën werken.
Wil je naast podcasts ook mijn artikelen lezen en email updates ontvangen? Schrijf je dan met deze link in: https://heiligboontje.substack.com/?showWelcome=true
Listen on
Substack App
RSS Feed
Appears in episode
Brendan Hadden